Η καθίζηση μιας περιοχής που βρίσκεται πάνω
από μία φυσική δεξαμενή πετρελαίου ή ύδατος είναι η αφορμή για τη δημιουργία του
γνωστού μηχανισμού του «πετάσματος καθίζησης» (Terzaghi 1936, Vardoulakis et al.
1981). Σύμφωνα με πρόσφατη δουλειά του καθηγητή Litwiniszyn, η καθίζηση μεγάλης
κλίμακας πάνω από μία γεωκατασκευή είναι μία στοχαστική διαδικασία τύπου Marcov
(Litwinszyn 1974, Dimova 1990). Η διαδικασία αυτή καταλήγει στην ολοκληρωτική
εξίσωση Einstein-Kolmogorov (E-K). Υπό κατάλληλες φυσικές συνθήκες και
μετασχηματισμούς του συστήματος συντεταγμένων και των παραμέτρων της
ολοκληρωτικής εξίσωσης Ε-Κ, ικανοποιείται μία μερική διαφορική εξίσωση
παραβολικού τύπου, όπου τη θέση του χρόνου καταλαμβάνει η συνιστώσα παράλληλη
στη καθίζηση. Αρχικές συνθήκες για το ευθύ πρόβλημα είναι η καθίζηση στο
μέτωπο-βάση του πετάσματος με σκοπό την εύρεση της καθίζησης στην επιφάνεια. Η
λύση εξαρτάται σε ένα συντελεστή διάχυσης, ο οποίος διαμορφώνει και τη μορφή της
κατανομής της καθίζησης στη μάζα του γεωϋλικού. Το πρόβλημα αυτό αναφέρεται ως
Πρόβλημα Διάχυσης-Μετάδοσης Βαθιάς Καθίζησης. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται το
αντίστροφο Πρόβλημα Διάχυσης-Μετάδοσης Βαθιάς Καθίζησης χρησιμοποιώντας τα
αποτελέσματα από το ευθύ πρόβλημα (Lattés and Lions, 1969). Συγκεκριμένα γίνεται
σύγκριση της μεθόδου κανονικοποίησης η οποία προτείνεται από τον Lion’s, uxxxx
με την προτεινόμενη σε αυτή την εργασία uzzz. Εξετάζεται η
ευστάθεια του αντιστρόφου προβλήματος χρησιμοποιώντας τη συνθήκη von Neumann.
Μελετάται η σύγκλιση του αριθμητικού αλγορίθμου τόσο με την επεξεργασία του
συντελεστή μεγέθυνσης όσο και με τον υπολογισμό του σφάλματος προσέγγισης
(Richtmyer and Morton, 1967).