Το ειδικό
πρόβλημα της σεισμικής φόρτισης που ανακύπτει από την
εφαρμογή της μεθόδου της σταδιακής προώθησης αποτελεί
και το αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας.
Στόχος της εργασίας αυτής είναι η αντιμετώπιση της
σεισμικής διέγερσης με την εφαρμογή σεισμικής μόνωσης
στη γέφυρα μέσω ελαστομεταλλικών εφεδράνων με πυρήνα
μολύβδου – LRBs.
Στη μέθοδο της
σταδιακής προώθησης το κατάστρωμα της γέφυρας ολισθαίνει
πάνω στα βάθρα μέσω ειδικών γρύλων προώθησης πάνω σε
ολισθαίνοντα προσωρινά βάθρα προώθησης. Η δε ανωδομή
κατασκευάζεται από τμήματα (σπονδύλους) τα οποία
προωθούνται το ένα πίσω από το άλλο, τα οποία συνδέονται
μεταξύ τους μονολιθικά. Η καθοριστική φόρτιση για τη
διαστασιολόγηση της ανωδομής είναι η κατασκευαστική φάση
της προώθησης. Κάθε επιπλέον φόρτιση από σεισμικά φορτία
που κατά πάσα πιθανότητα θα άλλαζε τη διαστασιολόγηση
της ανωδομής θα οδηγούσε στην αδυναμία εφαρμογής της
μεθόδου.
Για την
αντιμετώπιση του προβλήματος έγινε χρήση σεισμικής
μόνωσης με ελαστομερή εφέδρανα με πυρήνα μολύβδου. Η
λεπτομερής προσέγγιση του προβλήματος, αποτελεί έναν
οδηγό για τον αναγνώστη σχετικά με τη σεισμική μόνωση
γεφυρών με LRBs, ενώ γίνεται και σύγκριση με συμβατικές
λύσεις αντιμετώπισης οδηγούν στα συμπεράσματα για τα
ευεργετικά αποτελέσματα της εφαρμογής της σεισμικής
μόνωσης.
Στο Κεφάλαιο 1,
γίνεται μια γενική προσέγγιση του σχεδιασμού γεφυρών και
της εφαρμογής σύγχρονων μεθόδων.
Στο Κεφάλαιο 2,
γίνεται η συνοπτική περιγραφή της μεθόδου της σταδιακής
προώθησης.
Στο Κεφάλαιο 3
παρουσιάζεται η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της
σεισμικής μόνωσης.
Στο Κεφάλαιο 4
αναπτύσσονται οι μηχανικές ιδιότητες των
ελαστομεταλλικών εφεδράνων με πυρήνα μολύβδου. Η
κατανόηση του εν λόγω κεφαλαίου καθώς και του Κεφαλαίου
5 είναι απαραίτητη για να παρακολουθήσει ο αναγνώστης
την εφαρμογή σεισμικής μόνωσης σε γέφυρα στο Κεφάλαιο 6.
Στο Κεφάλαιο 5
γίνεται μια γενική αναφορά στη σεισμική μόνωση γεφυρών.
Τέλος στο Κεφάλαιο
6 έχουμε μια εφαρμογή της σεισμικής μόνωσης σε μία
πραγματική γέφυρα με σταδιακή προώθηση καθώς και
σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους αντιμετώπισης της
σεισμικής καταπόνησης στην εν λόγω γέφυρα.
Στο Παράρτημα Ι
είναι διαθέσιμα τα επιταχυνσιογραφήματα που
χρησιμοποιήθηκαν για τη μη γραμμική δυναμική ανάλυση με
χρονοϊσοτρίες και στο Παράρτημα ΙΙ βρίσκεται μια σειρά
σχεδιών της υπό εξέταση γέφυρας.