Μελέτη και Ανάλυση Στεγάστρου Συντήρησης Αεροσκαφών

Μεταπτυχιακός Φοιτητής : Παπαδάκη Στυλιανή                                                           
Επιβλέπων Καθηγητής: Ιωαννίδης Γ., Αν. Καθηγητής             
Ημερομηνία : Μάρτιος 2005  

Το αντικείμενο αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο «Μελέτη και Ανάλυση Στεγάστρου Συντήρησης Αεροσκαφών» είναι η μελέτη και η ανάλυση ενός στεγάστρου συντήρησης αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Σε αυτή την μεταπτυχιακή εργασία περιγράφεται από την αρχή μέχρι το τέλος η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για να γίνει μια μελέτη ενός στεγάστρου συντήρησης αεροσκαφών και η οποία περιλαμβάνει την γεωμετρία του φορέα, τις διατομές των στοιχείων που απαρτίζουν τον φορέα καθώς και τον υπολογισμό των φορτίων που ασκούνται στην κατασκευή περιλαμβάνοντας τα φορτία ανέμου υπολογισμένα με DIN1055 & Eυρωκώδικα 1 καθώς και τον σεισμό με Ισοδύναμη Στατική Μέθοδο & Δυναμική Φασματική Μέθοδο.   

Έγινε μια συγκριτική μελέτη μεταξύ της Ισοδύναμης Στατικής Μεθόδου και της Δυναμικής Φασματικής Μεθόδου που εφαρμόστηκαν στον φορέα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις επιλύσεις, το συμπέρασμα που απορρέει είναι ότι για κτίρια αυτής της μορφής η Ισοδύναμη Στατική Μέθοδος είναι εξίσου αξιόπιστη με την Δυναμική Φασματική Μέθοδο.   

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη μελέτη συμπεριφοράς του φορέα όταν ασκούνται σε αυτόν φορτία ανέμου υπολογισμένα με τον DIN1055 και φορτία ανέμου υπολογισμένα με τον Ευρωκώδικα 1. Από τα αποτελέσματα των επιλύσεων διαπιστώθηκε ότι τα φορτία ανέμου υπολογισμένα με τον κανονισμό Ευρωκώδικα 1 σε σύγκριση με τα φορτία ανέμου υπολογισμένα με τον DIN1055 δίδουν πολύ μεγαλύτερες τιμές εντατικών μεγεθών και μετακινήσεων κόμβων, ενώ παράλληλα έγινε μια εκτίμηση του βάρους της κατασκευής μεταξύ των δύο επιλύσεων.   

Στην μεταπτυχιακή εργασία περιλαμβάνεται μια αναφορά στην γερανογέφυρα τύπου underslung η οποία είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό του στεγάστρου, στη διαδικασία ανέγερσης της κατασκευής και τέλος περιλαμβάνεται μια περιγραφή των θυρών του στεγάστρου συντήρησης αεροσκαφών καθώς και η αξιολόγηση των παραμορφώσεων του κύριου φορέα που επηρεάζουν άμεσα τον σχεδιασμό και τη λειτουργία των θυρών.