Με βάση τη διεθνή
εμπειρία είναι αυξανόμενα εμφανής η ανάγκη για την
ανάπτυξη μια εθνικής στρατηγικής όσον αφορά στη
διαχείριση του σεισμικού κινδύνου (seismic risk
management). Στα πλαίσια μιας τέτοιας στρατηγικής για
σημαντικά έργα υποδομής, όπως είναι κατεξοχήν οι οδικές
γέφυρες, χρειάζεται να γίνει ανάλυση της τρωτότητας της
γέφυρας έναντι σεισμού. Χρειάζεται δηλαδή να υπολογιστεί
η προβλεπόμενη στάθμη ζημιάς σε συνάρτηση με το
αναμενόμενο σεισμικό συμβάν (καμπύλη τρωτότητας)
Στα πλαίσια
του ερευνητικού προγράμματος ΑΣΠΡΟΓΕ έχει ξεκινήσει μια
τέτοια προσπάθεια για την αξιολόγηση των ελληνικών
γεφυρών. Στην παρούσα εργασία εφαρμόσθηκε η μεθοδολογία
που έχει διατυπωθεί από το ΑΣΠΡΟΓΕ για την παραγωγή
καμπύλων τρωτότητας γεφυρών στη 2η Χαραδρογέφυρα
Καβάλας της Εγνατίας Οδού.
Ο φορέας της
γέφυρας αναλύθηκε με το πρόγραμμα SAP 2000 για δύο
διαφορετικές προσομοιώσεις. Πραγματοποιήθηκαν
ανελαστικές στατικές αναλύσεις (pushover) κατά τη
θεμελιώδη ιδιοπερίοδο ανά διεύθυνση από τις οποίες
προέκυψαν οι καμπύλες αντίστασης της γέφυρας (pushover
curve). Οι καμπύλες αυτές μετασχηματίστηκαν σε φάσματα
αντίστασης του φορέα σε όρους επιτάχυνσης-μετακίνησης
(SA-SD) προκειμένου να εφαρμοστεί η μέθοδος των φασμάτων
απαίτησης και αντίστασης (Capacity Spectrum Method).Το
φάσμα απαίτησης που επιλέχθηκε ήταν το φάσμα των
Athanasiadoy et al (2004) που προέκυψε από σεισμούς του
ελληνικού χώρου και το οποίο επίσης μετασχηματίστηκε σε
όρους επιτάχυνσης-μετακίνησης (SA-SD).
Με στατιστική
επεξεργασία των αποτελεσμάτων σύμφωνα με την μεθοδολογία
έγινε η παραγωγή των καμπύλων τρωτότητας της γέφυρας για
τις 2 προσομοιώσεις και για την εγκάρσια και διαμήκη
διεύθυνση και έγινε αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.