Το αντικείμενο της
παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η αξιολόγηση της
Αναπροσαρμοζόμενης Στατικής Ανελαστικής Ανάλυσης
(Adaptive Pushover Analysis) σε γέφυρες. Η καινούρια
αυτή μεθοδολογία παρουσιάζεται σε δύο εκδοχές – την DAP
(Displacement Adaptive Pushover) η οποία είναι βασισμένη
σε μετακινήσεις και την FAP (Force Adaptive Pushover) η
οποία είναι βασισμένη σε δυνάμεις. Συνολικά η μέθοδος
αυτή έχει δοκιμαστεί και αξιολογηθεί θετικά σε δομήματα
κτιριακού τύπου ενώ τώρα με αυτή την εργασία η μέθοδος
διευρύνει τις δυνατότητες της και σε δομήματα με
περισσότερες στατικές απαιτήσεις όπως είναι οι γέφυρες.
Αφού παρουσιάζεται
το θεωρητικό υπόβαθρο της υπάρχουσας μεθοδολογίας της
Συμβατικής Στατικής Ανελαστικής Ανάλυσης (Conventional
Pushover Analysis), περιγράφεται ο αλγόριθμος της
καινούριας μεθοδολογίας ως μία βελτιωμένη επέκταση της
προηγούμενης. Στη σύγχρονη αυτή μέθοδο, η κατανομή της
φόρτισης (δυνάμεων ή μετακινήσεων για FAP και DAP
αντίστοιχα) αναπροσαρμόζεται ανάλογα με την απομένουσα
αντοχή του δομήματος πριν από κάθε βήμα φόρτισης, καθ’
όλη τη διάρκεια της ανάλυσης. Αυτή η αναπροσαρμογή
γίνεται με την πραγματοποίηση ιδιομορφικής ανάλυσης πριν
από κάθε βήμα φόρτισης. Με αυτό τον τρόπο η προσομοίωση
της σεισμικής δράσης γίνεται με πιο ρεαλιστικό τρόπο και
η ακρίβεια των αποτελεσμάτων σε σχέση με την συμβατική
στατική ανελαστική ανάλυση αναμένεται να είναι
μεγαλύτερη.
Αυτή η ακρίβεια των
αποτελεσμάτων ελέγχεται με την παραμετρική μελέτη 8
διαφορετικών γεφυρών και με την βοήθεια 4 διαφορετικών
επιταχυνσιογραφημάτων, δηλαδή με ένα σύνολο 32
προσομοιωμάτων. Με τα αποτελέσματα από 16 συμβατικές
και 64 αναπροσαρμοζόμενες στατικές ανελαστικές
αναλύσεις, καθώς και από περίπου 400~450 δυναμικές
ανελαστικές αναλύσεις, οι μέθοδοι FAP και DAP
συγκρίνονται με την συμβατική στατική ανελαστική
ανάλυση. Το σημείο αναφοράς της σύγκρισης είναι η
θεωρητικώς ορθή δυναμική ανελαστική ανάλυση. Τα
αποτελέσματα αυτής της παραμετρικής μελέτης αποδεικνύουν
πως οι καινούριες μέθοδοι FAP και DAP, έχουν την
δυνατότητα να προβλέψουν με περισσότερη ακρίβεια τη
δυναμική συμπεριφορά των γεφυρών υπό σεισμική φόρτιση.
Ιδιαίτερα η μέθοδος DAP έχει δώσει πολύ ικανοποιητικά
αποτελέσματα.