Μελέτη Σύμμικτης Γέφυρας με Δοκούς Διατομής Μικροκιβωτίων

Μεταπτυχιακός Φοιτητής : Δημακογιάννη Δανάη, Δούγκα Γεωργία                                                        
Επιβλέπων Καθηγητής: Βάγιας Ι., Καθηγητής              
Ημερομηνία : Μάρτιος 2007  

Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η εφαρμογή των Γερμανικών Κανονισμών DIN – Fachberichte (FB) στη μελέτη μιας σύμμικτης γέφυρας με δοκούς διατομής μικροκιβωτίων. Οι Κανονισμοί αυτοί τέθηκαν σε εφαρμογή από την 1 Ιανουαρίου 2006 με εγκύκλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη μελέτη οδικών και σιδηροδρομικών γεφυρών, σε αντικατάσταση των παλαιότερων γερμανικών Κανονισμών.

Αρχικά γίνεται μια σύντομη αναφορά στους συνήθεις τύπους των συμμίκτων γεφυρών και σύγκριση των χαρακτηριστικών τους. Περιγράφεται αναλυτικά η χρήση κιβωτιοειδών δοκών  σε σύμμικτες γέφυρες : κύρια χαρακτηριστικά – πλεονεκτήματα, συμπεριφορά σε στρέψη, σχεδιασμός πελμάτων – κορμών, εγκάρσιοι σύνδεσμοι και διαφράγματα, απαιτούμενοι έλεγχοι αντοχής. Παρατίθενται οι μέθοδοι κατανομής των διατμητικών ήλων (πλαστική – ελαστική ανάλυση) και οι απαιτούμενοι έλεγχοι για την εξασφάλιση της διατμητικής σύνδεσης. Ακολουθεί η ανάλυση των φορτίων που δρουν σε γέφυρες αυτοκινητοδρόμων και οι βασικότεροι συνδυασμοί και έλεγχοι αυτών σε οριακή κατάσταση αστοχίας (Ο.Κ.Α.) και λειτουργικότητας (Ο.Κ.Λ.) . Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη μέθοδο προσομοίωσης μιας γέφυρας με κιβωτιοειδείς δοκούς με χρήση εσχάρας δοκών. Παρουσιάζονται οι κύριοι τύποι εφεδράνων, με έμφαση στα  ελαστομεταλλικά εφέδρανα  και στη συμπεριφορά τους ως σεισμικών μονωτήρων. Αναλύεται το φαινόμενο της κόπωσης και οι έλεγχοι που απαιτούνται έναντι αυτής. Τέλος, ακολουθεί το Παράδειγμα Στατικών Υπολογισμών και Ελέγχων μιας οδικής γέφυρας με δοκούς διατομής μικροκιβωτίων και γίνεται μία σύγκριση σε σχέση με δοκούς ανοιχτής διατομής τύπου Η.