Σκοπός της παρούσας
εργασίας είναι η προσέγγιση του θέματος της επίδρασης
των σεισμικών κυμάτων σε ιστορικές κατασκευές μεγάλου
μήκους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα χαρακτηριστικά του
κύματος που μπορούν να επηρεάσουν τις εν λόγω
κατασκευές.
Στο πρώτο
μέρος γίνεται μια επισκόπηση της βιβλιογραφίας σε θέματα
σχετικά με τα είδη των σεισμών, τους τρόπους γένεσής
τους, τα είδη των σεισμικών κυμάτων και τους τρόπους
διάδοσής τους. Η μελέτη αυτή οδηγεί σε βασικά
συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο προσομοίωσης των
σεισμικών κυμάτων. Τα συμπεράσματα αυτά αξιοποιούνται
στη συνέχεια της εργασίας.
Μετά τον καθορισμό
των γενικών αρχών που αφορούν στην προσομοίωση του
σεισμικού κύματος, το δεύτερο μέρος συνεχίζει με την
ανάπτυξη της μεθοδολογίας που θα χρησιμοποιηθεί αρχικά
σε ένα ιδεατό πλαίσιο από ωπλισμένο σκυρόδεμα και στη
συνέχεια σε δύο ιστορικές κατασκευές μεγάλου μήκους, τη
σιδηροδρομική γέφυρα στο Μάναρι της Πελοποννήσου και το
υδραγωγείο στη Λάρνακα της Κύπρου.
Οι αναλύσεις έλαβαν
χώρα για ένα πλήθος χαρακτηριστικών του σεισμικού
κύματος και εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με
την επίδραση των χαρακτηριστικών του (μήκος, περίοδος,
ταχύτητα) στις κατασκευές.