Σχεδιασμός Υπόστεγου Ναυπήγησης Σκαφών. Ανάλυση και Διαστασιολόγηση σύμφωνα με τους Ευρωκώδικες 1 και 3 

Μεταπτυχιακός Φοιτητής : Αποστολίδου Σοφία - Καρουλάς Απόστολος  
Επιβλέπων Καθηγητής: Ιωαννίδης Γ., Καθηγητής  
Ημερομηνία : Φεβρουάριος 2010

Στα πλαίσια της παρούσης εργασίας έγινε η ανάλυση και ο έλεγχος των διατομών και των μελών του υφιστάμενου κτιρίου του Ναυπηγείου της Ελευσίνας. Ο φορέας του κτιρίου είναι μεταλλικός και συνίσταται από επαναλαμβανόμενα πλαίσια με δικτυωτούς στύλους και ζυγώματα που φέρουν ελκυστήρα, ενώ στην εγκάρσια διεύθυνση η παραλαβή των φορτίων εξασφαλίζεται από κατακόρυφους συνδέσμους δυσκαμψίας (χιαστί). Επί της στέγης εδράζονται οι τεγίδες και η διαφραγματική της λειτουργία υλοποιείται μέσω των οριζόντιων αντιανέμιων συνδέσμων. Το κτίριο φέρει γερανογέφυρα 40 τόνων με γάντζο που εξυπηρετεί τις λειτουργίες του μελετώμενου Ναυπηγείου. Η γερανογέφυρα κινείται πάνω στις δοκούς  κυλίσεως που εδράζονται επί του εσωτερικού μέλους του σύνθετου υποστυλώματος, ενώ το εξωτερικό μέλος αυτού συνεχίζεται προς τα πάνω για να δεχτεί το σκελετό της επιστέγασης.            

 

Η προσομοίωση και η ανάλυση του κτιρίου έγινε στο υπολογιστικό πρόγραμμα INSTANT και ακολούθησε ο έλεγχος των φερόντων στοιχείων της κατασκευής. Πιο συγκεκριμένα, το κτίριο ελέγχθηκε για τα μόνιμα και κινητά  φορτία της κατασκευής, τα φορτία χιονιού, ανέμου και θερμοκρασιακών μεταβολών, καθώς επίσης και για τα φορτία της γερανογέφυρας σύμφωνα με τα πλαίσια και τις διατάξεις του Ευρωκώδικα1. Όσον αφορά τα σεισμικά φορτία έγινε δυναμική φασματική ανάλυση, όπως αυτή προβλέπεται από τα κείμενα του Ελληνικού Αντισεισμικού Κανονισμού.

 

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση και τον έλεγχο των μελών δείχνουν ότι οι διατομές των στοιχείων της στέγης δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις των Κανονισμών που εφαρμόστηκαν στη συγκεκριμένη εργασία. Η ανεπάρκεια των διατομών που εισήχθησαν στο μοντέλο κατά τον έλεγχό τους, σύμφωνα με τον Ευρωκώδικα 3, οφείλεται στις διαφορετικές τιμές των φορτίων που δίνει ο κανονισμός DIN, σύμφωνα με τον οποίο είχαν επιβληθεί τα φορτία στην αρχική μελέτη, και ο Ευρωκώδικας 1.