Στην παρούσα μεταπτυχιακή
εργασία μελετήθηκε ο σχεδιασμός μια κυλινδρικής
υπέργειας μεταλλικής δεξαμενής αποθήκευσης υγρών
καυσίμων. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος πεπερασμένων
στοιχείων. Το έδαφος προσομοιώθηκε με ελατήρια και οι
σταθερές των ελατηρίων υπολογίστηκαν σύμφωνα με το
εμβαδόν επιρροής τους. Δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην
προσομοίωση της δεξαμενής ως προς το πάχος της οροφής
σύμφωνα με την μεμβρανική θεωρία και εκτιμήθηκε το πάχος
των περιμετρικών στοιχείων της βάσης της δεξαμενής. Οι
δράσεις που επιλέχθησαν για το σχεδιασμό είναι οι εξής:
το ίδιο βάρος, η υδροστατική πίεση, η σεισμική φόρτιση,
η υπερπίεση, το φορτίο ανέμου και το φορτίο χιονιού.
Κατόπιν, έγιναν οι έλεγχοι πλαστικής οριακής κατάστασης
και κύρτωσης λόγω περιμετρικής, αξονικής θλίψης και
διάτμησης. Τέλος, εκτιμήθηκε με την παραδοχή κάμψης
ελαστικής δοκού η μέγιστη επιτρεπόμενη διαφορική
καθίζηση και διατυπώθηκαν οι μελλοντικές ανάγκες
έρευνας.