Σκοπός της παρούσας εργασίας
είναι να διαπιστώσει τον τρόπο συμπεριφοράς των κιόνων
στήριξης του τρούλου του Καθολικού, της Ι.Μ. Δοχειαρίου,
και τι επιδράσεις έχει η διαμόρφωση τους, κατά τη
διάρκεια ενός σεισμού. Οι κίονες αυτοί, είναι κομμένοι
στο κάτω και στο πάνω μέρος τους και συνδέονται με τα
κιονόκρανα και τις βάσεις τους, με μια λεπτή στρώση από
μόλυβδο και έναν μεταλλικό δακτύλιο. Συμπεριφέρονται
δηλαδή σαν απλά εδραζόμενα σώματα πάνω σε άκαμπτη βάση.
Ο τρόπος αυτός της κατασκευής έχει σαν στόχο την
απορρόφηση ενέργειας κατά τη διάρκεια του σεισμού, μέσω
της ολίσθησης και του λικνισμού της κολώνας, πάνω στη
βάση της. Γίνεται μια συγκριτική διερεύνηση,
χρησιμοποιώντας δύο προσομοιώματα, χρησιμοποιώντας το
εμπορικό πρόγραμμα πεπερασμένων στοιχείων ABAQUS v.6.8.
Στο πρώτο προσομοίωμα οι κίονες είναι κομμένοι, και στην
μετακίνηση τους επιδρά τριβή, στο δεύτερο προσομοίωμα οι
κίονες είναι ενιαίοι. Εισάγουμε διαφορετικά
επιταχυνσιογραφήματα πραγματικών σεισμών και βλέπουμε
ποια περίπτωση είναι πιο ανακουφιστική για την ανωδομή.
Στο πρώτο κεφάλαιο δίνονται
γενικά ιστορικά στοιχεία για τη μονή, περιγράφεται
ενδελεχώς η διαμόρφωση στη βάση του κάθε κίονα, δίνονται
τα σχέδια του Καθολικού και παρουσιάζεται μια
παλαιότερη στατική μελέτη όλου του Καθολικού των
Τουλιάτου και Μουζάκη.
Στο επόμενο κεφάλαιο γίνεται μια
περιγραφή του προβλήματος. Περιγράφεται η διαδικασία με
την οποία καταλήξαμε στο τελικό γεωμετρικό προσομοίωμα,
τα διάφορα μέρη του προσομοιώματος και οι ιδιότητες που
τους αποδίδονται, η διακριτοποίηση του φορέα. Επίσης
περιγράφεται το πρόβλημα της εισαγωγής του ίδιου βάρους
στην ανάλυση Abaqus/Explicit, και γίνεται μία σύγκριση
ανάμεσα στην ανάλυση Abaqus/Explicit και
Abaqus/Standard. Περιγράφονται οι παραδοχές που κάνουμε
στην ανάλυση μας. Στο τέλος παρατίθενται τα αποτελέσματα
με μορφή σύγκρισης ανάμεσα στο κάθε προσομοίωμα, για τον
κάθε σεισμό ξεχωριστά. Στο Παράρτημα παρατίθενται
διαγράμματα με τις μετακινήσεις για την πάνω και κάτω
πλευρά κάθε κολώνας, για όλους τους σεισμούς, για το
προσομοίωμα των κομμένων κιόνων. Επίσης δίδονται
γραφικές παραστάσεις των επιταχυνσιογραφημάτων των
σεισμών, που χρησιμοποιήθηκαν.