Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επικεντρώνεται σε θέματα ανάλυσης
τοπικού και πλευρικού λυγισμού των κυρίων δοκών του μεσαίου
ζεύγους του μεταλλικού στεγάστρου του νέου γηπέδου του
Παναθηναϊκού, που πιθανολογείται να κατασκευαστεί στον Βοτανικό.
Οι συγκεκριμένες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του
λογισμικού προσομοίωσης με πεπερασμένα στοιχεία, Adina. Βεβαίως,
η στατική ανάλυση του γηπέδου είχε ήδη πραγματοποιηθεί με τη
χρήση του λογισμικού ανάλυσης με πεπερασμένα στοιχεία, Sofistik.
Το μεταλλικό στέγαστρο αρχικά προσομοιώθηκε με γραμμικά
στοιχεία δοκού και δικτυώματος και ελέγχθηκε με βάση τον
προγενέστερο σχεδιασμό του στο Sofistik. Στη συνέχεια
προσομοιώθηκαν οι κύριες δοκοί του μεσαίου ζεύγους δοκών
με επιφανειακά πεπερασμένα στοιχεία και εισήχθησαν στο
γραμμικό μοντέλο στο Adina. Tο προσομοίωμα που προέκυψε,
συγκρίθηκε εκ νέου με το αρχικό γραμμικό μοντέλο για
τους κατάλληλους συνδυασμούς φορτίσεων.
Μετά την ολοκλήρωση του επιθυμητού προσομοιώματος,
πραγματοποιήθηκε η ανάλυση γραμμικού λυγισμού των κυρίων
δοκών. Κατά τον τρόπο αυτό, υπολογίστηκαν οι ιδιομορφές
λυγισμού, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν για να παραχθούν τα
σχήματα των αρχικών ατελειών των δοκών. Έπειτα,
πραγματοποιήθηκε η μη γραμμική ανάλυση των κυρίων δοκών
με ταυτόχρονη θεώρηση των μη γραμμικοτήτων υλικού και
γεωμετρίας με τη μέθοδο Arc-Length, από όπου προέκυψε
και το φορτίο κατάρρευσης του μεσαίου ζεύγους των κυρίων
δοκών του μεταλλικού στεγάστρου.
Τελικά, αξιολογήθηκε ο αρχικός σχεδιασμός των κυρίων
δοκών βάσει των αναλύσεων. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων
υπέδειξαν την ορθότητα του αρχικού σχεδιασμού, καθώς υπό
τις συγκεκριμένες παραδοχές, αποδείχτηκε ότι οι κύριες
δοκοί έχουν πολλαπλάσια αντοχή σε πλευρικό και τοπικό
λυγισμό από την απαιτούμενη.