Στην παρούσα διπλωματική
εργασία, που εκπονείται στα πλαίσια του
μεταπτυχιακού προγράμματος “Δομοστατικός σχεδιασμός
και ανάλυση των κατασκευών”, μελετάται η απόκριση
μιας αμφιέρειστης σύμμικτης γέφυρας με δοκούς μορφής
αεροστεγών μικροκιβωτίων, ανοίγματος 50 m. Η σύνδεση
καταστρώματος ακροβάθρων πραγματοποιείται μέσω
ελαστομεταλλικών εφεδράνων.
Η μελέτη και ο αντισεισμικός
σχεδιασμός της γέφυρας γίνεται σύμφωνα με τις
διατάξεις των Ευρωκωδίκων, των Οδηγιών για την
Αντισεισμική Μελέτη Γεφυρών (ΟΑΜΓ) και των Οδηγιών
για Σεισμική Μόνωση (ΟΣΜ).
Για την ανάλυση του φορέα
χρησιμοποιείται το πρόγραμμα SAP2000, v.14.0.0.
Το μοντέλο
προσομοίωσης γίνεται με τη βοήθεια εσχάρας δοκών
(διαμήκων και εγκάρσιων στοιχείων δοκού) για την
πλάκα καταστρώματος, στοιχείων δοκού κατά τη διαμήκη
έννοια για τα μικροκιβώτια και στοιχείων συνδέσμου
(link elements) για τη μεταξύ τους διατμητική
σύνδεση. Οι στηρίξεις στα ακρόβαθρα προσομοιώνονται
με στοιχεία συνδέσμου (link elements) επίσης, στα
οποία προσδίδονται οι σταθερές ελατηρίου για τις
τρείς διευθύνσεις βαθμών ελευθερίας (στροφικών και
μετακινησιακών).
Η ανάλυση των δοκών βάσει
του ως άνω προσομοιώματος στηρίζεται στη μέθοδο των
επιμέρους διατομών και το αποτέλεσμα «διαβάζεται»
στο χάλυβα και στο σκυρόδεμα χωριστά.
Για τις απαραίτητες
αναλύσεις διατομών και την εύρεση της καμπτικής
αντοχής τους χρησιμοποιείται το πρόγραμμα
Response-2000. Οι συγκεκριμένες αναλύσεις προκύπτουν
από την ανάγκη διαστασιολόγησης της πλάκας
καταστρώματος.
Για τους απαιτούμενους
ελέγχους χρησιμοποιείται το πρόγραμμα Mathcad.
Ο έλεγχος της πλάκας, των
δοκών και της μεταξύ τους σύνδεσης γίνεται για τους
απαιτούμενους συνδυασμούς στην Ο.Κ.Α. και στην
Ο.Κ.Λ., αφού προηγηθεί μια γραμμική ανάλυση στο SAP.
Ο έλεγχος των εφεδράνων γίνεται για το δυσμενέστερο
σεισμικό συνδυασμό, αφού προηγηθεί μια δυναμική
φασματική ανάλυση στο SAP.
Σημειώνεται η δυνατότητα του
λογισμικού SAP2000 να εισάγει στο προσομοίωμα τις
χρονικά εξαρτώμενες παραμέτρους των υλικών όπως
είναι ο ερπυσμός και η συστολή ξήρανσης του
σκυροδέματος. Σημαντική είναι επίσης και η
δυνατότητα δημιουργίας φάσεων κατασκευής στο
μοντέλο.