Στην
παρούσα εργασία, δύο παραδείγματα εξετάστηκαν. Στην πρώτη
περίπτωση ένας επίπεδος διώροφος πλαισιακός φορέας προσομοιώθηκε
α) με στοιχεία δοκού-υποστυλώματος και β) με εξαεδρικά στοιχεία
και υποβλήθηκε σε μη γραμμική ανάλυση
pushover.
Στην δεύτερη περίπτωση, χρησιμοποιώντας μια φορά τη μία και μια
φορά την άλλη από τις παραπάνω προσομοιώσεις, υποβλήθηκε σε
ανάλυση
pushover
χωρικός διώροφος πλαισιακός φορέας. Ο σκοπός της διερεύνησης
είναι να βρεθεί η επιρροή της προσομοίωσης στην ανάλυση
τρωτότητας κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα. Παρουσιάζονται
επίσης
Performance Based Design (PBD)
και Static pushover methods όπως η
Displacement Coefficient method (ASCE-41),
η
Capacity Spectrum method (ATC-40)
και η
N2 method (EC8).
Αναλύονται οι δύο προσομοιώσεις (στοιχεία δοκού-υποστυλώματος
και τριδιάστατα πεπερασμένα στοιχεία) και περιγράφηκαν οι
καταστατικοί νόμοι υλικού (για σκυρόδεμα και χάλυβα) που τις
διέπουν. Περιγράφεται επίσης η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τη
δημιουργία των καμπυλών τρωτότητας. Τέλος, από τα αποτελέσματα
των αναλύσεων γίνεται αποτίμηση των αιτιών που οδηγούν στη
διαφοροποίηση του σχήματος των καμπύλων τρωτότητας. Αυτές είναι:
διαφορετικές παραδοχές όσων αφορά την προσομοίωση του υλικού
(οπλισμένου σκυροδέματος) με διαφορετικού τύπου στοιχεία. Αυτό
συμβαίνει επειδή στα στοιχεία δοκού ο νόμος σκυροδέματος είναι
μονοαξονικός ενώ τριαξονικός έιναι στα εξαεδρικά. Οι συνδετήρες
στην περίπτωση των στοιχείων δοκού λαμβάνονται υπόψη μόνο ως
περισφιγμένο σκυρόδεμα και δε λαμβάνεται υπόψη η διάτμηση
αντίθετα με τα 3D
στοιχεία. Στα 3D
λαμβάνεται υπόψη η αλληλεμπλοκή των αδρανών του υλικού, ενώ στα
στοιχεία δοκού όχι. Επιπλέον διαφέρει η προσομοίωση της
ρηγμάτωσης, ο τρόπος υπολογισμού των μαζών και οι συνοριακές
συνθήκες.
|