Η γέφυρα Bailey είναι μεταλλική
δικτυωτή και αποτελείται από προκατασκευασμένα τμήματα τα
οποία συναρμολογούνται επί τόπου με κοχλίες και με πείρους.
Σχεδιάστηκε, μελετήθηκε και αναπτύχθηκε στο Β’ Παγκόσμιο
Πόλεμο για να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες των
Συμμάχων για τη γεφύρωση κωλυμάτων μεταβλητού ανοίγματος.
Σήμερα υπάρχουν γέφυρες οι οποίες έχουν καθελκυθεί και
παραμένουν ακόμη σε χρήση.
Αντικειμενικός σκοπός της εργασίας είναι:
α.
Η ανάλυση ενός αμφιέριστου φορέα τριών σειρών
πλαισίων σε τρείς ορόφους (Τ/Τ) μήκους 100 ποδών (30,48
μέτρων), ο υπολογισμός των μηχανικών χαρακτηριστικών, η
διερεύνηση της φέρουσας ικανότητάς και ο έλεγχος της
επάρκειας του σύμφωνα με τους εν ισχύ σύγχρονους κανονισμούς
(ευρωκώδικες 1, 3 και 8).
β.
Η εξαγωγή συμπερασμάτων και η υποβολή προτάσεων
βελτίωσης της φέρουσας ικανότητας, με σκοπό αφενός την
πιθανή ενίσχυση των ήδη τοποθετημένων γεφυρών, και αφετέρου
την δημιουργία τροποποιημένης συλλογής γέφυρας βασικού
ανοίγματος 30,48 μέτρων, επαρκούς αντοχής σύμφωνα με τους
κανονισμούς που να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί σε
καταστάσεις έκτακτης ανάγκης (καταρρεύσεις γεφυρών από
φυσικές ή άλλες καταστροφές κλπ), ως προσωρινή λύση.
Στην
εργασία γίνεται περιγραφή του υλικού, προβάλλονται τα
τεχνικά χαρακτηριστικά της γέφυρας και αναπτύσσεται ο τρόπος
προσομοίωσης του φορέα με ραβδωτά πεπερασμένα στοιχεία μέσω
του λογισμικού Sap2000 V14. Παρουσιάζονται οι δράσεις που
ασκούνται στον φορέα με βάση τους ευρωκώδικες, καθώς και οι
συνδυασμοί φορτίσεων, σύμφωνα με τους οποίους έγιναν οι
υπολογισμοί της κατασκευής.
Αναλύεται ο φορέας, παρατίθενται τα αποτελέσματα των
επιλύσεων και αναφέρονται οι παρατηρούμενες αστοχίες.
Κατόπιν αναπτύσσεται η προτεινόμενη λύση για την επαύξηση
της φέρουσας ικανότητας της γέφυρας. Παρουσιάζονται οι νέες
ενισχυμένες διατομές των μελών της γέφυρας με τις οποίες
αποφεύγεται η αστοχία. Δίδονται ενδεικτικά κάποια
αποτελέσματα των νέων επιλύσεων όπως μέγιστες και ελάχιστες
τιμές εντατικών μεγεθών, μέγιστα ποσοστά εξάντλησης του
ορίου αντοχής των μελών, διαγράμματα ροπών κάμψεως, αξονικών
και τεμνουσών δυνάμεων, μετατοπίσεις κλπ. Τέλος η εργασία
ολοκληρώνεται με τον έλεγχο λυγισμού άνω θλιβόμενου πέλματος
της γέφυρας.
|