Όλα τα στοιχεία οπλισμένου
σκυροδέματος που παραλαμβάνουν αξονικό φορτίο
υπόκεινται σε φαινόμενα δευτέρας τάξης λόγω των
πρόσθετων παραμορφώσεων που επιβάλλονται (ροπές
στατικών φορτίων, κατασκευαστικές ατέλειες,
σεισμός, ερπυσμός κτλ). Εάν η συμβολή αυτών των
μη-γραμμικών φαινομένων, η οποία εξαρτάται τόσο
από την λεπτότητα του ίδιου του μέλους όσο και
από την μεταθετότητα του φορέα στον οποίο
ανήκει, κριθεί σημαντική, η ισορροπία πρέπει να
λαμβάνεται στην παραμορφωμένη γεωμετρία. Η
αναλυτική διευρεύνηση της απόκρισής αυτών των
φορέων με χρήση προγραμμάτων Η/Υ συμβάλλει στην
πλήρη κατανόηση του φαινομένου και οδηγεί σε
σχεδιαστικές προτάσεις εύχρηστες στην καθημερινή
πρακτική του σχεδισμού. Πρώτα, παρατίθενται οι
κανονιστικές διατάξεις του Ευρωκώδικα σχετικές με
τα φαινόμενα 2ας τάξεως, για να ακολουθήσει μια
σύντομη περιγραφή της προσομοίωσης μη-γραμμικών
προβλημάτων και η τεκμηρίωσή της. Έπειτα
παρουσιάζεται η συμπεριφορά του ισοδύναμου
προβόλου που χρησιμοποιείται ευρέως στον σχεδιασμό
έναντι μεγάλων παραμορφώσεων και γίνεται έλεγχος
υφιστάμενου κτιρίου με μη-γραμμική ανάλυση
Push-Over και χρονοϊστορίας επιταγχύνσεων. Τέλος
προτείνονται δυο διαφορετικές μέθοδοι σχεδιασμού
για μεμονωμένα μέλη οι οποίες έχουν κοινή βάση
με την μέθοδο Ονομαστικής Καμπυλότητας του
Ευρωκώδικα 2.