Η παρούσα μεταπτυχιακή
εργασία αφορά τη μελέτη μιας σιδηροδρομικής τοξωτής
γέφυρας με άνοιγμα 150m. Το βάθος της μισγάγγειας που
γεφυρώνεται είναι περίπου 70m. Oι κύριες διαμήκεις δοκοί
(ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβδινοι,
ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με τη πλάκα
κυκλοφορίας των συρμών.
Στα πρώτα δύο κεφάλαια γίνεται μια εισαγωγή στις
σύμμικτες, τοξωτές και σιδηροδρομικές γέφυρες, καθώς και
στο σχεδιασμό του υπό εξέταση φορέα. Στη συνέχεια, στο
Κεφάλαιο 3 περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις και οι
συνδυασμοί δράσεων, με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς.
Στα Κεφάλαια 4 και 5 γίνεται η ανάλυση της ανωδομής του
ανοίγματος της γέφυρας και ο σχεδιασμός στην Οριακή
Κατάσταση Αστοχίας και στην Οριακή Κατάσταση
Λειτουργικότητας.
Στο Κεφάλαιο 6 γίνεται έλεγχος των μελών σε κόπωση, ενώ
στο Κεφάλαιο 7 παρουσιάζεται η διατμητική σύνδεση της
σύμμικτης διαδοκίδας, ο έλεγχος σε κόπωση των
διατμητικών ήλων και τέλος γίνεται ο έλεγχος της πλάκας
σκυροδέματος λόγω διαμήκους διάτμησης. Στο Κεφάλαιο 8
παρουσιάζονται συνοπτικά οι φάσεις κατασκευής, και στο
Κεφάλαιο 9 οι συνδέσεις.
Για την ανάλυση χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Sofistik
2020 και οι συνδέσεις έγιναν στο λογισμικό IDEA StatiCa.
Η μελέτη της γέφυρας έγινε με βάση τις διατάξεις των
Ευρωκωδίκων .
|