Σκοπός της παρούσας εργασίας
είναι ο σχεδιασμός και η διερεύνηση της απόκρισης
σύμμικτης γέφυρας με πλήρως εγκιβωτισμένες δοκούς. Η
γέφυρα που μελετάται είναι δύο ανοιγμάτων, συνολικού
μήκους 36,8m, με πλάτος καταστρώματος 9,75m. Η πλάκα
καταστρώματος έχει πάχος 0,50m και διαμορφώνεται από
13 πλήρως εγκιβωτισμένες δοκούς διατομής ΗΕΑ450, με
μεταξύ τους απόσταση 0,75m. Ο σχεδιασμός και η
ανάλυση της γέφυρας, έγιναν με την χρήση του
προγράμματος SOFiSTik και με την χρήση του
περιβάλλοντος SOFiPLUS-X.
Αρχικά, παρουσιάζονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της
γέφυρας καθώς και τα αδρανειακά χαρακτηριστικά των
διατομών. Οι δράσεις που ορίστηκαν στην γέφυρα, λήφθηκαν
υπόψη όπως προδιαγράφονται στους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς
για τις περιπτώσεις των οδικών γεφυρών. Η επιλογή των
μεταλλικών διατομών που τοποθετήθηκαν, έγινε με βάση
τους περιορισμούς που ισχύουν από τους κανονισμούς και
στην συνέχεια έγινε η ανάλυση της κατασκευής στις
οριακές καταστάσεις από όπου προέκυψαν τα δυσμενέστερα
εντατικά μεγέθη για τον έλεγχο επάρκειας των διατομών.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκε η αντοχή των σύμμικτων
διατομών σε κάμψη παρουσιάζοντας τον απλό τρόπο
υπολογισμού της πλαστικής ροπής αντοχής και στην
συνέχεια έγινε σύγκριση των αποτελεσμάτων του
προγράμματος με τους υπολογισμούς που προηγήθηκαν. Στην
συνέχεια, έγινε έλεγχος βελών του καταστρώματος και
έλεγχος κόπωσης σύμφωνα με την πρότυπη φόρτιση που
προδιαγράφεται στον ΕΝ1991-2.
Όλες οι αναλύσεις
πραγματοποιήθηκαν για περιπτώσεις εγκάρσιων διατομών
πάχους 81mm και 500mm, λαμβάνοντας και μη υπόψη την
επίδραση της συστολής ξήρανσης στην κατασκευή και
συνοδεύτηκαν από τους κατάλληλους σχολιασμούς και
συμπεράσματα.